"יש מעט –מדי התחלות בניה, ויש חשש לשוק שחור של דירות"

    שלמה בן יוסף | צילום: אילוסטרציה No Comments on "יש מעט –מדי התחלות בניה, ויש חשש לשוק שחור של דירות"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הועדה לביקורת המדינה בכנסת, דנה היום ביישום הרפורמה ברשות מקרקעי ישראל, לאור דו"ח מבקר המדינה.

    יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן, הזהיר כי "הקבלנים עדיין נמצאים באי-ודאות, יש מעט-מדי התחלות-בניה ואני חושש משוק שחור של דירות. אני מברך את המינהל על התוצאות בשיווק, על הגדלת התכנון וביצוע שיווק הקרקעות בפועל, ועל יוזמת הסכמי-הגג של בנצי ליברמן שהביאה לשיווק אפקטיבי של בנייה בשטח, וכן את ההתנהלות לתכנון כולל של שיווק דירות יחד עם מוסדות חינוך, בריאות ושטחי מסחר. כהן קרא למינהל להקפיד על שמירת הקרקעות, ומניעת פלישת בדואים, ושיבח את פעילות שר השיכון הקודם אריאל אטיאס, שהביאה למצב הנוכחי.

    בנצי ליברמן, יו"ר הרשות, העריך כי בשנת 2014 כולה יאושרו תכניות על קרקע בניהול הרשות בנייתן של 45,598 דירות חדשות, בשנת 2015 יאושרו 48,408, ובשנת 2016 כ-52,332 דירות. הוא הדגיש כי בשנת 2013 עמדה הרשות בכל יעדי הממשלה, "בכל פרמטר מקצועי, ולעיתים פי-שניים מהיעדים. לוקח זמן לשנות את הדנ"א הארגוני של ארגון הפועל כבר 60 שנה. פעולות שהוצאנו למיקור חוץ, אנו מרוצים מאד מהם אך חלק מהפעולות נשארו בתוך הרשות, כ"ירושה" של הסכם-קיבוצי עם העובדים המשאיר חלק מפעולות הרשות אצלה. כדי לעמוד במטלות שלנו – אנו זקוקים לעובדים נוספים, וארגון איננו נמדד במספר עובדיו אלא בעמידתו במטרות וביעדים". לדברי ליברמן, מועצת מקרקעי ישראל והממשלה אישרו את כל ההתאמות שנעשו ביחס לרפורמה – כיוון שלא הייתה דרך אחרת, לאור החלטות העבר. ליברמן הודה ליו"ר הועדה על האמון ברפורמה, והבטיח "נמשיך לעמוד ביעדים ואף לעבור אותם, ובכך ליצור מהפכה אמיתית בשוק הנדל"ן בישראל".

    אמיר רשף, אחראי מקרקעין ותכנון באגף התקציבים ציין כי מנהל המינהל הקודם סבר שחלק מפעולות המינהל ניתן לבצע ללא תוספת כוח-אדם, אלא במעקב אלקטרוני, אך לאחר-זמן התברר שלא כך הדבר. "מטרת הרפורמה הייתה פחות הפחתת מספר העובדים ברשות – ויותר ייעול שוק המקרקעין, הגברת שיווק נוסף של קרקעות, שירות מהיר וטוב לחוכר ועוד. המדינה במשבר דיור, ובגלל שהמשק צמא לשיווק קרקעות הרפורמה איננה חזות-הכל".

    ליאורה טושינסקי, סגניתו של ליברמן, הוסיפה כי "תאריכי בדיקת המבקר, קדמו לתחילת יישום הרפורמה, ואני ממליצה לבוא עתה ולבדוק אותנו. עד היום הועברה בעלות לכ-320 אלף נכסים, מתוך כמיליון. חלק מהנכסים הם נכסי קרן קיימת – שלא ניתנים להעברה עקב התנגדות הקק"ל – בתים משותפים ועוד. הגברנו מאד פעילותה של חטיבת השמירה על הקרקעות ופינוי פולשים לאדמות המינהל, ומטרתנו שהלקוח יקבל את כל המידע והשירות, ללא-צורך להגיע פיזית למשרדי המינהל.



    0 תגובות